Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Affärer

Berghs ökar vinsten

Publicerad: 7 Juli 2020, 12:54

Foto: Press

Kommunikationsskolan Berghs lämnar ett framgångsrikt år bakom sig, med både växande vinst och omsättning.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of Communication

De senaste åren har Berghs Scool of Communications, som ägs av Intendia Group, sett sina intäkter öka stadigt. 2016 omsatte skolan 70 miljoner, en siffra som nu växt till 80 miljoner kronor enligt den senaste årsredovisningen. Vinsten växer med drygt två miljoner kronor, och landar på strax över 13 miljoner kronor. Samma summa lämnas över i form av koncernbidrag till moderbolaget.  

”Under 2019 har intresset och ansökningsläget till Berghs fortsatt att öka”, skriver man i förvaltningsberättelsen.

Under året har ett antal nya distanskurser lanserats, ett nytt heltidsprogram samt ett program för yrkesverksamma kommunikatörer. Berghs har cirka 3000 studenter, kursdeltagare och kunder. Medelantalet anställda ligger på 32. 

Fortsatt fokus under året ligger på den flytt till Norra Djurgårdsstaden som ska genomföras 2021. De nya lokalerna beskrivs för skolan som en ”möjlighet att bygga en långsiktigt hållbar miljö, hållbara medarbetare och hållbara studenter”. 

Skolan beskriver sitt breda utbud som en framgångsfaktor och kommer att fortsätta satsa på ett större utbud på engelska ritat mot både studenter och professionella kommunikatörer.

”Vi fortsätter bredda vårt nätverk med fler partnerskolor i Europa och utvecklar nya format både IRL och online som skapar möjligheter för internationella studenter att få kunskap kring hållbar kommunikation, digital utveckling med ett förhållningssätt som lyfter inkludering och samverkan”, skriver man i bokslutet. 

LÄS MER: Tar examen mitt i krisen: ”Skulle man gräva ner sig nu skulle man typ inte kunna ta sig upp” 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.