Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Affärer
Publicerad: 27 Mars 2020, 09:49
Daymaker hjälper sina kunder att utveckla sitt kundmöte i den fysiska butiken.
Foto: Getty Images
Som en direkt effekt av coronakrisen har kundmötesbolaget Daymaker försatt sin svenska verksamhet i konkurs, skriver Di Digital.
Ämnen i artikeln:
CoronavirusetKundmötesbolaget Daymarkers verksamhet går ut på att hjälpa uppdragsgivarna att förbättra sitt kundbemötande genom att ”butiksspioner”, eller så kallade ”mystery shoppers”, observerar och analyserar hur personalen i fysiska butiker bemöter kunderna. De fysiska kedjor ska sedan kunna använda datan för att utveckla sin kundupplevelse och möta den ökade konkurrensen från e-handeln.
Nu försätts Daymaker i kokurs, skriver Di Digital. 18 fast anställda berörs och några tusen observatörer som arbetar på uppdragsbasis.
LÄS MER: 24 anställda drabbas när A Skillful Crowd går i konkurs: ”Chocktillstånd”
Robert Eriksson, som grundade Daymaker år 2004, säger till tidningen att konkursen är en direkt effekt av coronaviruset.
– Det är en overklig situation. Sedan någon vecka tillbaka har alla våra kunder ställt in alla mätningar. För två veckor sedan såg det bra ut. Vi överpresterade jämfört med budget i januari och februari. Sedan tvärnitade det, säger han.
Ämnen i artikeln:
Coronaviruset