Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Affärer

Butiksutvecklaren Daymaker i konkurs

Publicerad: 27 Mars 2020, 09:49

Daymaker hjälper sina kunder att utveckla sitt kundmöte i den fysiska butiken.

Foto: Getty Images

Som en direkt effekt av coronakrisen har kundmötesbolaget Daymaker försatt sin svenska verksamhet i konkurs, skriver Di Digital.


Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Kundmötesbolaget Daymarkers verksamhet går ut på att hjälpa uppdragsgivarna att förbättra sitt kundbemötande genom att ”butiksspioner”, eller så kallade ”mystery shoppers”, observerar och analyserar hur personalen i fysiska butiker bemöter kunderna. De fysiska kedjor ska sedan kunna använda datan för att utveckla sin kundupplevelse och möta den ökade konkurrensen från e-handeln.

Nu försätts Daymaker i kokurs, skriver Di Digital. 18 fast anställda berörs och några tusen observatörer som arbetar på uppdragsbasis. 

LÄS MER: 24 anställda drabbas när A Skillful Crowd går i konkurs: ”Chocktillstånd”

Robert Eriksson, som grundade Daymaker år 2004, säger till tidningen att konkursen är en direkt effekt av coronaviruset. 

– Det är en overklig situation. Sedan någon vecka tillbaka har alla våra kunder ställt in alla mätningar. För två veckor sedan såg det bra ut. Vi överpresterade jämfört med budget i januari och februari. Sedan tvärnitade det, säger han.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.