Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

BVD fyller 25 och får tre nya kunder

Publicerad: 1 februari 2022, 12:36

Från vänster: Catrin Vagnemark, Rikard Törnblom, Carin Blidholm Svensson och Rikard Ahlberg.

Designbyrån BVD fyller i år 25 år och tecknar nya samarbeten inom segmenten vatten om vitvaror.


Ämnen i artikeln:

BVDElectrolux

Efter ett långt samarbete med Coca-Cola i Atlanta har BVD fått ytterligare två uppdrag inom dryck: Dasani och Smartwater, som är The Coca-Cola Companys vattenvarumärken. Uppdraget är globalt.

BVD har sedan tidigare en relation med Electrolux och det samarbetet förlängs nu i ett utvecklingsprojekt. 

– Det är självklart en stor ära att ta sig an stora uppdrag för så pass etablerade varumärken som Dasani, Smartwater och Electrolux. Det är tydligt att vår kompetens inom hållbarhetskommunikation och gedigna erfarenhet av stora varumärkesförflyttningar ger utdelning, säger Carin Blidholm Svensson, creative director och grundare av BVD.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

BVDElectrolux

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.