Affärer
Caybon ska göra Splay One lönsamma – nu siktar Richard Båge på nästa förvärv
Publicerad: 7 april 2021, 11:36
Från vänster: Caybons grundare och vd Richard Båge tillsammans med Henrik Asmussen, vd på Splay One. Foto: Tobias Ohls
Drygt ett år efter att Nent annonserat försäljningen av sitt nätverk Splay One står det klart att Caybon, tidigare Mediaplanet, köper bolaget för hemlig summa. ”Splay One kompletterar vår långsiktiga plan”, säger vd:n Richard Båge, och berättar om koncernens mål om att bli nummer ett på content marketing – i världen.
Ämnen i artikeln:
MediaplanetI går stod det klart att nativebolaget Mediaplanet, vars koncern består av byråerna N365, Newsner och Appelberg, köper Splay One av Nent. Förvärvet kommer drygt ett år efter att mediejätten
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.