söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Caybon ska göra Splay One lönsamma – nu siktar Richard Båge på nästa förvärv

Publicerad: 7 april 2021, 11:36

Från vänster: Caybons grundare och vd Richard Båge tillsammans med Henrik Asmussen, vd på Splay One. Foto: Tobias Ohls

Drygt ett år efter att Nent annonserat försäljningen av sitt nätverk Splay One står det klart att Caybon, tidigare Mediaplanet, köper bolaget för hemlig summa. ”Splay One kompletterar vår långsiktiga plan”, säger vd:n Richard Båge, och berättar om koncernens mål om att bli nummer ett på content marketing – i världen.

Ämnen i artikeln:

Mediaplanet

JVC


I går stod det klart att nativebolaget Mediaplanet, vars koncern består av byråerna N365, Newsner och Appelberg, köper Splay One av Nent. Förvärvet kommer drygt ett år efter att mediejätten

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev