Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Affärer

Caybon ska göra Splay One lönsamma – nu siktar Richard Båge på nästa förvärv

Publicerad: 7 april 2021, 11:36

Från vänster: Caybons grundare och vd Richard Båge tillsammans med Henrik Asmussen, vd på Splay One.

Foto: Tobias Ohls

Drygt ett år efter att Nent annonserat försäljningen av sitt nätverk Splay One står det klart att Caybon, tidigare Mediaplanet, köper bolaget för hemlig summa. ”Splay One kompletterar vår långsiktiga plan”, säger vd:n Richard Båge, och berättar om koncernens mål om att bli nummer ett på content marketing – i världen.


Ämnen i artikeln:

Mediaplanet

I går stod det klart att nativebolaget Mediaplanet, vars koncern består av byråerna N365, Newsner och Appelberg, köper Splay One av Nent. Förvärvet kommer drygt ett år efter att mediejätten

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Mediaplanet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.