Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Cisk breddar sitt utbud – förvärvar produktionsbolag

Publicerad: 15 november 2022, 12:00

Den snabbväxande contentbyrån Cisk har förvärvat videoproduktionsbolaget Think Agency. Genom affären breddar Cisk sitt kunderbjudande till att även erbjuda rörligt innehåll vid sidan av befintliga format.

Ämnen i artikeln:

Nyheter

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


På Cisk har man länge tittat på möjligheten att bredda sitt erbjudande till rörligt innehåll.

– I Think har vi hittat ett erbjudande och ett team med en filosofi som matchar vårt fokus på riktade och kundanpassade lösningar där vi garanterar kunden såväl hög kvalitet som faktiskt utfall, säger Peter Bertilson, vd och delägare på Cisk.

Peter Bertilson, vd och delägare på Cisk

Think Agency är en digital contentbyrå med fokus på skalbara videolösningar. Bland tidigare kunder finns Storytel, Wasabröd och Arlanda Express. I och med affären går hela nuvarande produktionsteamet på Think Agency över till Cisk.

– Allt sedan vi grundade Think för sju år sedan har vi fokuserat på hög kvalitet och en strategisk approach där vi utgår från vad kunden vill uppnå. Vi har undersökt olika sätt att addera distribution och andra format till vårt kunderbjudande och i Cisk hittade vi en perfekt match liksom en innovativ och stark ny ägare, säger Simon Madeling, medgrundare till Think Agency.

På Cisk ser man en stor potential i att komplettera det befintliga erbjudandet med rörligt content.

– Trots rådande konjunkturläge ser vi en fortsatt stark efterfrågan på våra tjänster där vi kan erbjuda våra kunder en unik affärsmodell där vi tar ansvar för ett garanterat resultat utifrån våra kunders affärsmål. Vi kan därmed garantera våra kunder ett varumärkeslyft med en mycket större räckvidd, säger Peter Bertilson.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev