Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Affärer

Cogs Creative växer med inhousetrenden

Publicerad: 23 Januari 2020, 10:41

Inhousekonsulten Cogs Creative fortsätter att öka intäkterna i takt med att fler annonsörer hämtar hem marknadsföring. Det visar bolagets senaste räkenskapsår, brutet i april.


Cogs Creative rådger annonsörer som vill bygga upp eller rekrytera nyckelfunktioner till inhousebyråer. Under förra året hjälpte de bland annat Hemköp med sin övergång från extern byrå till inhouse.

Under räkenskapsrået som sträcker sig från 1 maj 2018 till sista april 2019 växer omsättningen med tre miljoner, till 7,8 miljoner (4,8). Rörelseresultatet ökade till 536 000 kronor (323 000).

Bolaget grundades av Magnus Engström och Anna Romson för fyra år sedan.  

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.