Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Facebook-intensiva annonsörerna duckar frågor om skandalen: “Inlåsta i plattformens monopol”

Publicerad: 19 oktober 2021, 12:40

De senaste veckorna har det stormat rejält kring Facebook, efter att visselblåsaren Frances Haugen har läckt interna dokument. De Facebook-intensiva annonsörer vi pratar med beskriver en situation där de är alltför beroende av plattformen för att ens fundera på att låta investeringarna påverkas.


Ämnen i artikeln:

FacebookAmanda ÅleniusCambridge AnalyticaEstridAdlibrisInstagramKarin Winther

I början på hösten publicerar Wall Street Journal en stor artikel som innehåller läckta dokument inifrån Facebook, som tidningen fått ta del av via visselblåsaren och den tidigare Facebook-anställda

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.