Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Affärer

Graviz Outhouse köps upp av Kusinerna – blir Outhouse Graviz & Kusinerna

Publicerad: 6 November 2019, 13:55

Det nya bolaget kommer att ha verksamhet i Visby och Stockholm och leds av Johanna Bergbom som tidigare var byråchef på Graviz Outhouse.


Ämnen i artikeln:

KusinernaGraviz

Kommunikationsbyrån Graviz grundades för fem år sedan och bestod tills i somras av en byrådel samt Graviz Telescope, ett ai-baserat strategi och analysbolag.

I juni valde man dock att positionera om den förstnämnda verksamheten till Graviz Outhouse, en byrå som skulle radera ägarskapet mellan kunderna och dem.

– Det är en position som vi vill tydligare ta ett grepp om där vi kommer att jobba mer skräddarsytt mot kunderna och fördela resurserna så att Graviz Outhouse bidrar med rätt kompetens, där vi bygger gemensamma team med kunden beroende på projektets/kundens behov, berättade Johanna Bergbom, vd på Graviz Outhouse, i samband med att förändringen annonserades.

Nu kommer nästa förändring när Graviz Outhouse förvärvas av den Visbybaserade byrån Kusinerna. Från och med årsskiftet kommer de att vara ett och samma bolag.

– Det slog oss snabbt att vi tänker extremt lika när det gäller arbetssätt och relation till kund. Graviz paketering är precis det vi gör idag, utan att vi har definierat det som ett erbjudande. Det som under lång tid växt fram ur våra värderingar och prestigelöshet, får med Outhouse en form och blir tydligt, säger Susanne Appelgren, delägare på Kusinerna.

Den nya byrån kommer att heta Outhouse Graviz & Kusinerna och ledas av Johanna Bergbom som flyttar till Gotland. Byrån kommer ha verksamhet i både Visby och Stockholm.

– Det ska bli riktigt spännande! Jag ser fram emot att få bo och leva på en så kreativ plats och träffa alla gotländska kunder. Samgåendet gör även att våra Stockholmsbaserade kunder får ta del av ett större erbjudande och fler duktiga konsulter. Sen är ju Kusinerna experter på Almedalsveckan, vilket är ytterligare en fördel för alla våra kunder, säger Joanna Bergbom.

– Hade våra bolag funnits på Tinder hade Graviz Outhouse fått en superlike, avslutar Emil Daun, delägare av Kusinerna.

Graviz omsatte 2018 13 miljoner kronor med ett resultat på 81 000 kronor. Kusinerna omsatte i sin tur 8,6 miljoner kronor med ett resultat på 1,4 miljoner kronor.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

KusinernaGraviz

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.