Affärer
Grey fusioneras in i AKQA Group – så påverkar det svenska byråerna
Publicerad: 13 augusti 2021, 11:09
AKQA:s Göteborgskontor och David Wedebrant, managing director på AKQA Group Sverige.
Redan under förra hösten stod det klart att WPP skulle fusionera Grey in i AKQA Group världen över. I Sverige blir man först ut med förändringen. David Wedebrant, managing director på AKQA berättar om vad den nya ordningen kommer att innebära.
Fusionen är den tredje på några år där byrånätverket WPP slår ihop en mer techinriktad byrå med en traditionell reklambyrå. Innan AKQA och 104-åringen Greys samgående har sammanslagning mellan
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.