Affärer
Idrottsfesten 2020 blev spelstopp – så påverkas storsponsorerna
Publicerad: 26 mars 2020, 11:28
För de annonsörer som knutit upp sin marknadsföringsplan kring idrottsåret 2020 väntar nu stora strategiska omtag. Här berättar Unibet, Adidas, AJ Produkter och Ica hur de resonerar.
Liksom på andra håll i samhället har coronaviruset pausat stora delar av idrottsindustrin. Fotbolls-EM och Allsvenskan skjuts upp, Hockey-VM och SHL ställs in och i veckan kom beskedet att även
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.