Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Inhouse startar nytt dotterbolag

Publicerad: 23 september 2021, 09:15

Jens Ölander, Kajsa Tamsen och Aje Stenbeck (Inhouse)

Inhouse startar Attract – ett konsultbolag inom recruitment marketing. ”75% av alla arbetssökande undersöker företagets rykte noga innan de söker en utlyst tjänst vilket säger en hel del”, säger Mireille Mårtensson som kommer att leda det nya erbjudandet.


Ämnen i artikeln:

InhouseRekryteringEmployer Branding

Konsultbolaget Inhouse har sedan 1996 hjälpt företag att utveckla sina organisationer inom organisationsutveckling, rekrytering och konsulttillsättningar och nu har bolaget utökat kunderbjudandet i det nischade dotterbolaget - Attract.

Det nya bolaget fokuserar på att erbjuda företag experthjälp inom recruitment marketing och kommer hjälpa organisationer att lyckas med att attrahera och engagera deras framtida talanger.

– Tidigare hade arbetsgivare sitt skyltfönster utåt endast i form av enskilda platsannonser medan informationsflödet idag sker i multikanaler som aldrig tystnar. Genom recruitment marketing vill vi hjälpa företag att skapa innehåll och relevans med syfte att få en attraktion-och konkurrenskraft på en arbetsmarknad som mer och mer sker på talangernas villkor, säger Jens Ölander, vd och partner på Inhouse samt partner på Attract i ett pressmeddelande.

Mireille Mårtensson har fram tills nu haft rollen som network manager på Inhouse och får nu ansvaret att leda den nya satsningen av dotterbolaget. Hon har tidigare arbetat inom HR-tech de senaste tio åren, där hon under 4 år arbetade på Linkedin och ansvarade för deras största kunder inom bemanning och rekryteringssektorn.

– Den stora bredden i det digitala landskapet leder ofta till ett splittrat arbetssätt ute hos företag som rekryterar. Det blir ett reaktivt arbetssätt, utan en plan, där företag arbetar ad-hoc med sina rekryteringar, säger Mireille Mårtensson i en kommentar.

Med Attract ska företagen i stället hitta ny relevans i sina egna kommunikationskanaler. Där de själva kan äga kommunikationen med  sina kommande kandidater.

– 75% av alla arbetssökande undersöker företagets rykte noga innan de söker en utlyst tjänst vilket säger en hel del, avslutar Mireille Mårtensson.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.