Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Jung kniper Guldäggsvinnande kreatörer från konkurrenterna

Publicerad: 10 maj 2022, 11:33

Jung relations rekryterar fyra nya personer.

Foto: Alexander Donka/Pressbild

Jung relations ska öka fokus på kreativiteten och rekryterar fyra nya namn. Två av dem Guldäggsvinnare. ”Vi fått möjlighet att välkomna personer som sitter på avundsvärda skills”, säger


Ämnen i artikeln:

Jung RelationsRekryteringKreatör

Jung relation har de senaste åren organiserat om och och ökat fokuset på kreativitet. Nu tillkännager de att de har rekryterat fyra nya medarbetare, varav två Guldäggsvinnare i årets tävling.

Daniel Lunde har anslutit till Jung i rollen som kreativt ansvarig. Han kommer senast från Perfect Fools.

– Jag har alltid inspirerats av Jungs fingertoppskänsla för att skapa kommunikation som har en populärkulturell förankring och relevans. Samarbetet med Spotify är ett tydligt och inspirerande exempel på det synsättet. Jungs arbetssätt ger mig också möjligheten att komma till en mer snabbfotad verklighet, med snabbare processer och en utvecklande problemlösarmentalitet, säger Daniel Lunde.

LÄS OCKSÅ: Nytt samarbete ska utveckla arbetskulturen på Jung

Guldäggsvinnaren och PR-specialisten Simon le Pluart anställs för att stärka upp Jungs erbjudande inom förtjänad uppmärksamhet, uppger byrån. Simon kommer närmast från reklambyrån New Normal.

– För mig är det alltid idén med förtjänad kärna som är starkast – oavsett hur uttagen sedan ser ut. Och är det någon byrå som har förtjänat i sitt DNA är det Jung. I min bok bör PR och reklam gå hand i hand och i det samspelet – precis där Jung befinner sig – trivs jag som allra bäst, säger Simon le Pluart.

”En spännande utvecklingsresa”

Till sommaren kommer ännu en Guldäggsvinnare ta plats i truppen. Alena Sucher ansluter då som planner och ingå i gruppen som arbetar med att bredda byråns kreativa erbjudande inom reklam och strategi.

– Jag är oerhört tacksam för mina fem år på F&B. Nu är det dags för mig att ta mig an nya utmaningar. Jung är på en spännande utvecklingsresa just nu och jag är taggad på att vara med ut och bredda deras kreations- och strategierbjudande. Extra roligt att få jobba ihop med ett så smart, erfaret och trevligt gäng framöver.

Head of production är idag Jenny Hedberg och får ansvar för att stärka och höja nivån på Jungledda produktioner. Hon kommer senast från Söderberg Agentur.

– Jag lockades av Jungs starka fokus på kreativitet i alla typer av projekt. För mig är det viktigt med en roll som både kan utmana mig och utveckla affären. På Jung är mitt mål att se till så att alla kreativa idéer får det hantverksmässiga utförande de förtjänar och som behövs för att lyfta dem till nästa nivå. På så sätt blir vårt värde som byrå större och kundernas investeringar minnesvärda, säger hon.

Ebba Grenninger, vice vd och cd på byrån är glad över de nya rekryteringarna.

– Vi är inne i en tillväxtfas som utgår från vårt kreativa erbjudande. I och med att vårt uppdrag växer hos befintliga och nya kunder har vi fått möjlighet att välkomna personer som sitter på avundsvärda skills. Det känns lyxigt att vi och våra kunder nu får ta del av Daniels stora idéer, Simons känsla för spetsiga uttag, Alenas sätt att naila insikterna som gör all skillnad och Jennys förmåga att producera skiten ur något som från början bara verkade vara en lös tanke, säger hon

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.