Affärer
Kopplade samman kreatörer med byråer och varumärken – slutade i konkurs: ”Vi var naiva”
Publicerad: 22 december 2022, 12:00
Alexander Åström, markadnschef på Gigstr.
Foto: Pressbild
Plattformen Gigstr skulle bli ett nav som parade frilansande kreatörer med byråer och varumärken som behövde tillfällig hjälp. I stället blev bolaget ett offer för lågkonjunkturen. ”Hösten har varit en bergochdalbana”, säger plattformens marknadschef Alexander Åström.
När pandemin slog till och samhället isolerade sig hemma dog Gigstrs ursprungliga affärsidé - en mobilbaserad app som matchade företag med giggande personal för event och popup-butiker. De omvandlade bolaget
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.