onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Kopplade samman kreatörer med byråer och varumärken – slutade i konkurs: ”Vi var naiva”

Publicerad: 22 december 2022, 12:00

Alexander Åström, markadnschef på Gigstr.

Foto: Pressbild

Plattformen Gigstr skulle bli ett nav som parade frilansande kreatörer med byråer och varumärken som behövde tillfällig hjälp. I stället blev bolaget ett offer för lågkonjunkturen. ”Hösten har varit en bergochdalbana”, säger plattformens marknadschef Alexander Åström.

Ämnen i artikeln:

KonkursByråDigitala plattformarNyheter

JW


När pandemin slog till och samhället isolerade sig hemma dog Gigstrs ursprungliga affärsidé - en mobilbaserad app som matchade företag med giggande personal för event och popup-butiker. De omvandlade bolaget

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev