måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Mad women academy fyller ett år och växer globalt

Publicerad: 13 april 2023, 07:55

Från vänster: Rakhshin Patel, India; Shanteka Sigers, USA; Joanna Wong, Kina; Tobias Franzén, Sverige, Jean Grow, USA; Oscar E. Ibarra Humphries, Mexico, Livia Podestà, Italien, Marta Mensa, Chile/Spanien. Foto: Pressbild

Den sjunde april för ett år sedan lanserades Mad women academy första online-utbildning Equity & Belonging in Advertising – nu växer de globalt. Idag finns Mad women academys team i Chile, Spanien, Mexico, USA, Italien, Kina, Indien och Sverige.

Ämnen i artikeln:

NyheterChristina Knight

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@resume.se


I samarbete med Helya Riazat på Järvaskolan och Emily de Piro från Work Studio lanserade Mad women academy initiativet Diversify or Die och för ett år sedan genomförde online-utbildning Equity & Belonging in Advertising.

– Allting sammanstrålade den dagen. Sedan min första bok ’Mad Women’ kom ut 2013 har jag föreläst och nätverkat över hela världen om branschens utmaningar kring mångfald, inkludering och jämställdhet, säger Christina Knight, organisationens grundare, i ett pressmeddelande.

Ett år senare växer också organisationen globalt och samarbetar nu med organisationen ASIC, Advertising Standards Council of India.

– Mina föreläsningar gav mig också ett fantastiskt globalt nätverk i branschen med personer som har lång erfarenhet av DEIB - diversity, equity, inclusion & belonging.  Idag finns Mad Women Academy:s team därmed i Chile, Spanien, Mexico, USA, Italien, Kina, Indien och Sverige.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev