Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Marknadschefernas misstag förra lågkonjunkturen – så bör annonsörerna agera nu

Publicerad: 30 juni 2022, 12:50

Marknadsbudgeten ryker först i kristider. Med hjälp av ett gäng rutinerade marknadschefer och experter blickar Resumé bakåt till förra lågkonjunkturen. Här är misstagen då – och råden för hur man under stundande lågkonjunktur bör agera. ✓ ”Väldigt dålig idé”
✓ ”Riskerar att få en varumärkesskuld” ✓ Aktörer som kommer drabbas ✓ Varorna som blir vinnare ✓ Så bör medieslagen hanteras.


Ämnen i artikeln:

Erik ModigLågkonjunkturSveriges AnnonsörerAnders EricsonThomas BacktemanToppnyheter

Det satt långt inne men nu är den här. Efter 13 år med låga räntor och brinnande högkonjunktur meddelade Konjunkturinstitutet förra veckan att Sverige redan i år rör sig in

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.