Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Miltton förvärvar insiktsbolag

Publicerad: 16 mars 2022, 12:32

Den finska specialistbyrån Kenno Anthropological Consulting ska stärka hela gruppens erbjudande.


Ämnen i artikeln:

MilttonTrend

Kenno Anthropological Consulting grundades 2014 av Viola Strandberg, Anna Martela och Elina Reponen. Byrån utgår ifrån moderna antropologiska modeller för att analysera trender och målgrupper. Antropologi är vetenskapen om mänskligheten, både rent fysiologiskt men också kulturellt och samhällsvetenskapligt.

Medgrundarna blir därmed anställda på Miltton och kommer jobba med byråns kunder.

– Medarbetarna på Kenno är specialister med samhällsvetenskaplig kompetens. De vet hur man hittar och tolkar trender i ett samhälle i förändring. Flera av våra kunder föredrar redan att arbeta insiktsdrivet, till exempel inom datadriven marknadsföring, och för den typen av kunder ger de kvalitativa metoderna en ytterligare dimension till målgruppstänket, kommenterar Jarkko Konttinen, vd på Miltton Sweden.

Kenno Anthropological Consulting har bland annat arbetat med kunder som Arla, Visit Finland, Plan International och Tieto.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

MilttonTrend

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.