Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Nordiskt SaaS-bolag tar in 36 miljoner – hjälper företag automatisera sina marknadsundersökningar

Publicerad: 10 mars 2021, 09:16

Investeringen kommer att användas till internationell expansion och vidareutveckling av Cambris SaaS-lösning för innovation och marknadsundersökningar.


Ämnen i artikeln:

Data

Cambri, ett startupbolag som accelererar marknadsundersökning och innovationsprocesser för konsumentvarumärken genom en SaaS-tjänst, har säkrat 36 miljoner kronor i en investeringsrunda som leds av OpenOcean och Spintop Ventures. 

Bolaget som hjälper varumärken att genomföra produkt- och koncepttester har en plattform som automatiserar stora delar av testprocessen och ger tillgång till 100 miljoner panelister världen över.

I samband med investeringen från OpenOcean och Spintop Ventures stärker Cambri upp  styrelsen med affärsveteranen Lynda Clarizio, tidigare toppchef vid Nielsen US Media.

Cambri grundades av Heli Holttinen (fil. dr.) och Outi Somervuori (fil.dr) – två marknadsundersökningsexperter och doktorer i kunddriven konceptutformning respektive beteende prissättning – samt Dani Kamras, med lång erfarenhet av att arbeta med innovation och marknadsföring. Bolaget har sin internationella kundbas från kontor i Helsingfors, Finland; Stockholm, Sverige; samt Almelo, Nederländerna. Bland kunderna återfinns Electrolux. 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Data

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.