Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Nytt samarbete ska ge mer mångfald i kommunikationsbranschen

Publicerad: 23 februari 2022, 13:32

Emily de Piro (Workstudio) och Christina Knight (Mad Woman Academy) samarbetar för att skapa mer mångfald i kommunikationsbranschen.

Foto: Pressbild

Workstudio och Mad Woman Academy ska samarbeta för att bidra till mer mångfald i kommunikationsbranschen. ”Vår bransch ägs, drivs och definieras tyvärr av en homogen grupp i samhället”, säger Christina Knight.


Ämnen i artikeln:

Mångfald

Workstudio arbetar aktivt med att rekrytera större mångfald till kommunikationsbranschen. Mad Women Academy utbildar i frågor om mångfald, inkludering och jämställdhet i branschen. Nu inleder de ett samarbete för skapa större mångfald i skrået.

– Vi är fullt medvetna om att det kommer att ta tid, men vi har bestämt oss att vara med och bygga en framtida kommunikationsbransch som ser väsentliga fördelar med inkludering. Att samarbeta med Christina Knight, en av branschens mest erfarna talespersoner för de här frågorna, ger oss gemensamt ännu mer kraft och fler möjligheter att driva de här frågorna, säger Emily de Piro på Workstudio.

”Måste förankras tidigt”

Grundaren av Mad Woman Academy, Christina Knight menar att kommunikationsbranschen ägs, drivs och definieras av en homogen grupp i samhället.

– Workstudios projekt ’Diversify or Die’ och samarbetet med Järvaskolan ligger precis i linje med Mad Women Academys övertygelse om att kunskap och medvetande kring de här frågorna måste förankras tidigt, både hos arbetssökande och arbetsgivare, säger hon.

Enligt Emily de Piro ska de tillsammans bygga ett nätverk mellan Järvaskolans ledning, elever och aktörer inom kommunikationsbranschen för att utbilda och inspirera.

Mad Women Academys online utbildning lanseras i slutet av mars och då inleds också samarbetet operativt med Workstudio. 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

Mångfald

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.