Affärer
Okända kryphålet: Så kan Google låta dina konkurrenter kapa ditt varumärke
Okända kryphålet: Så kan Google låta dina konkurrenter kapa ditt varumärke
När en Googleannonsör gör intrång på sina konkurrenters varumärken är det sällan en medveten handling. Resumé guidar er igenom:
✓ Så går det till när internetanvändare klickar på en annons med ditt bolagsnamn – men kommer till konkurentens sajt.
✓ Automatiseringsprocesser och trubbig AI bakom kryphålet i Google Adsense.
✓ Så skyddar du dig.
✓ Det säger lagen – då kan du stämma din konkurrent.
Publicerad: 9 december 2021, 14:26
Foto: Getty/TT Nyhetsbyrån
Resumé berättade nyligen om grundaren till Ugglan boule och bar som såg sitt eget varumärke i annonser för en konkurrerande verksamhet. Enligt experter som Resumé har pratat med händer det
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.