Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Okända kryphålet: Så kan Google låta dina konkurrenter kapa ditt varumärke

Okända kryphålet: Så kan Google låta dina konkurrenter kapa ditt varumärke

När en Googleannonsör gör intrång på sina konkurrenters varumärken är det sällan en medveten handling. Resumé guidar er igenom:
✓ Så går det till när internetanvändare klickar på en annons med ditt bolagsnamn – men kommer till konkurentens sajt.
✓ Automatiseringsprocesser och trubbig AI bakom kryphålet i Google Adsense.
✓ Så skyddar du dig.
✓ Det säger lagen – då kan du stämma din konkurrent.

Publicerad: 9 december 2021, 14:26

Ämnen i artikeln:

Automatiserad reklamReklamAnnonseringGoogleAIRobot

Foto: Getty/TT Nyhetsbyrån

Resumé berättade nyligen om grundaren till Ugglan boule och bar som såg sitt eget varumärke i annonser för en konkurrerande verksamhet. Enligt experter som Resumé har pratat med händer det

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.