Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Affärer
Publicerad: 20 januari 2020, 13:29
Näringslivstidningen Dagens PS köps av en invetserargrupp ledd av Mats Hedberg, kommunikationskonsult ägare av Hedberg & Partners.
Ämnen i artikeln:
Dagens PSDet är Dagens Opinion som rapporterar att Dagens PS, som grundades av Pontus Schultz som gick bort 2012 köps upp från Differ/Content Lab. Medieföretaget beräknas omsätta 7-10 miljoner, merparten från natives och marknadsföring kring nyemissioner.
Ambitionen med köpet är att utveckla nättidningen mot den finansiella marknaden och på sikt kunna in ytterligare webbtidningar säger Mats Hedberg till tidningen. De nya ägarna vill bygga vidare det digitala ekosysteme, jobba datadrivet mot IR-marknaden.
– Det var en tillfällighet att vi sprang på Dagens PS. Då vi såg hur långt Dagens PS kommit med att jobba med läsardata gjorde vi bedömningen att här finns en grund som vi kan utveckla vidare och att den var för bra för att avstå från ett köp, säger Mats Hedberg till Dagens Opinion.
Ämnen i artikeln:
Dagens PS