Affärer
Rippler köper Publik – upplever stark tillväxt: ”Har ett momentum i efterfrågan”
Publicerad: 1 september 2021, 13:34
Karin Jihde, kommunikationskonsult och medietränare tidigare Publik Elin Ryrberg, Finansiell kommunikation och Hållbarhet tidigare Springtime Intellecta Robin Bratt, (Började i våras) Digital strateg, tidigare Springtime Intellecta Alexandra Carmback, Kommunikationskonsult tidigare Publik Robin Lundell, Finansiell kommunikation, tidigare Laika Emma Sundlöf, Digital projektledare tidigare Svensk Fastighetsförmedling Benjamin Tesfazion, Film och Sociala medier, tidigare egen verksamhet På bilden saknas Hedda Törnquist, junior konsult och tidigare praktikant Rippler Anna Ovesdotter, Kommunikationskonsult tidigare Vasakronan
Pr-byrån Publik blir en del av Rippler som därmed stärker sitt erbjudande inom corporate communications. Köparen har växt från 12 till över 20 medarbetare under året. Vd:n Tobias Lennér upplever ett starkt kommunikationsbehov på marknaden.
Tidigare under 2021 tog Publiks delägare Karin Jihde och Alexandra Carmbäck kontakt med Rippler i syfte att bli uppköpta. Efter fusionen tar Rippler över ägandet av pr-byrån, och den uppköpta
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.