Affärer
Så riktar Sveriges 20 största annonsörer sina medieval 2019
Publicerad: 4 november 2019, 14:46
7 av 10 av de tio största annonsörerna har ökat medieinvesteringarna under årets första nio månader och det är tv som är motor. Det visar Kantar Sifos siffror för januari till september 2019.
ICA (-1,1) 761 mkr
Sveriges största annonsör fortsätter på sin strategiska linje att fasa ut direktreklamen. Oadresserad DR, som alltjämt är huvudmedia minskar med -8,3 procent till 282 mkr och adresserad
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.