onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Så riktar Sveriges 20 största annonsörer sina medieval 2019

Publicerad: 4 november 2019, 14:46

7 av 10 av de tio största annonsörerna har ökat medieinvesteringarna under årets första nio månader och det är tv som är motor. Det visar Kantar Sifos siffror för januari till september 2019.

Ämnen i artikeln:

AnnonsörerMedieinvesteringar

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


ICA (-1,1) 761 mkr
Sveriges största annonsör fortsätter på sin strategiska linje att fasa ut direktreklamen. Oadresserad DR, som alltjämt är huvudmedia minskar med -8,3 procent till 282 mkr och adresserad

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev