Affärer
Så riktar Sveriges 20 största annonsörer sina medieval 2019
Publicerad: 4 november 2019, 14:46
7 av 10 av de tio största annonsörerna har ökat medieinvesteringarna under årets första nio månader och det är tv som är motor. Det visar Kantar Sifos siffror för januari till september 2019.
ICA (-1,1) 761 mkr
Sveriges största annonsör fortsätter på sin strategiska linje att fasa ut direktreklamen. Oadresserad DR, som alltjämt är huvudmedia minskar med -8,3 procent till 282 mkr och adresserad
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.