onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Så riktar Sveriges 20 största annonsörer sina medieval 2019

Publicerad: 4 november 2019, 14:46

7 av 10 av de tio största annonsörerna har ökat medieinvesteringarna under årets första nio månader och det är tv som är motor. Det visar Kantar Sifos siffror för januari till september 2019.

Ämnen i artikeln:

MedieinvesteringarAnnonsörer

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


ICA (-1,1) 761 mkr
Sveriges största annonsör fortsätter på sin strategiska linje att fasa ut direktreklamen. Oadresserad DR, som alltjämt är huvudmedia minskar med -8,3 procent till 282 mkr och adresserad

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev