onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Saas-bolaget köper upp digital marknadsföringsbyrå

Publicerad: 26 september 2022, 09:13

Saas-bolaget Cooach har riktat in sig på stödtjänster till företag i tillväxtfasen. Med köpet av Business reflex lägger man till marknadsföring till tjänstepaletten.

Ämnen i artikeln:

Nyheter

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Cooach är ett Saas-bolag inriktat på att erbjuda stödtjänster till tillväxtbolag. Tidigare har man bland annat erbjudit tjänster inom redovisning, HR och juridik. Nu köper Cooach den B2B-inriktade digitalbyrån Business reflex. Business reflex, med bas i Stockholm, omsatte förra året 16,5 miljoner kronor och har ett erbjudande som sträcker sig från CRM till native och sociala medier. Cooach skriver i ett pressmeddelande att de vill bygga ett ”Fortnox för scaleups” och att många tillväxtbolag söker efter hjälp med just den digitala marknadsföringen.

– Vår affärsidé är att hjälpa scale-up bolag med de vanliga tillväxthinder som finns. Det gäller oavsett om det är en grundare som blivit en flaskhals, att man har svårt att rekrytera eller har fastnat i interna processer, säger Carl-Fredrik Morander, vd och grundare av Cooach.

– Det känns oerhört kul att bli en del av Cooach. Digital försäljning och datadriven marknadsföring ligger högt på många entreprenörers agendor, och är centralt för långsiktiga resultat och tillväxt. Nu växlar vi upp ihop och ser fram emot en spännande resa tillsammans, säger Anders Hermansson, vd och grundare Business Reflex.

Cooach-grundaren berättar att de upplever en hög efterfrågan på just digital marknadsföring och att området är centralt för bolag som antingen fått ett kapitaltillskott eller börsnoterats.

– Många har inte någon tydlig strategi för att ”göra av” med pengarna och för oss finns det en bra möjlighet till merförsäljning.

Samtidigt är marknadsföringsbudget ofta det som i en lågkonjunktur får stryka på foten. Carl- Fredrik Morander säger sig dock inte vara oroad.

– Det gäller att göra saker på ett smart sätt och i och med att vi försöker hjälpa kunderna att sänka sina kostnader har vi snarare sett ett ökat behov av våra tjänster, oavsett om det gäller marknadsföring eller redovisning.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev