Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Affärer
Publicerad: 19 juli 2022, 13:09
Foto: Janerik Henriksson/TT
Skatteverket är ute i upphandling efter ny en digital byrå, kommunikationsbyrå samt en medieproduktionsbyrå. Förfarandet är uppdelat i två delar, där den ena gäller medieproduktionsbyrå och den andra digital byrå respektive kommunikationsbyrå.
Upphandlingen för medieproduktionsbyrå har en uppskattad volym på 7 miljoner kronor, med ett kostnadstak på 10 miljoner. Avtalsperioden ligger på två år och förutom Skatteverket är även Kronofogden, Valmyndigheten, Skatterättsnämnden och Forskarskattenämnden avropsberättigade.
Även upphandlingen om digital respektive kommunikationsbyrå gäller för en period om två år. Kostnadstaket för kommunikationsbyrå är 32 miljoner kronor, och 70 miljoner för digitalbyrå. Dock är den uppskattade volymen 23 respektive 50 miljoner kronor för en fyraårig period, enligt upphandlingsdokumenten. Även här är närliggande myndigheter avropsberättigade.
Uppdraget innefattar bland annat varumärkes- och målgruppsstrategi, kreativ produktion, omvärldsanalys och research.
I dag arbetar Skatteverket med Gullers grupp för medieproduktion, Springtime-Intellecta är kommunikationsbyrå, och Cap Gemini är digital byrå, med UX och tjänstedesign som största uppgift.