Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Stockholm design lab ökar igen efter pandemin

Publicerad: 29 mars 2022, 12:20

Stockholm Design Lab och Spendrups Bryggeri tog hem ett guldägg i kategorin identitetsdesign för varumärket Omaka 2021.

Foto: Stockholm design lab

Efter två tunga år, vänder Stockholm design lab och ökar i omsättning igen. Designbyrån har haft fortsatta förtroenden hos stora kunder, och tror på fortsatt förbättrad marknadskonjunktur.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Design LabBokslutByråerByrå

Designbyrån Stockholm design lab ökade i omsättning från 23 till 31,6 miljoner kronor, visar byråns bokslut som löper mellan 1 maj 2020 till sista april 2021. Rörelseresultatet (EBIT) ökade med nästan fem miljoner i jämförelse med föregående räkenskapsår till knappt 7,9 miljoner kronor.

Därmed har Stockholm design lab knappat igen, efter två tuffare år under pandemin, samtidigt har de minskat två personer bland de anställda, från 18 till 16 personer.

”Flertalet kunder i Kina hade ett uppehåll i början av pandemin men kom i gång framåt sommaren. Behovet av återgången till kontoret växer fram parallellt med förhoppningen att hitta nya ramar för flexibelt arbete.

SDL har vunnit ett flertal pitcher Internationellt enbart via digitala möten och ökar nu sin närvaro i både USA och Asien. Årets resultat speglar effektiviteten samt det fortsatta förtroendet från kunder som Volvo Cars, Polestar, Jotun, Wästberg, Askul, Nordnet, CentralCon med flera. En positiv utveckling förväntas, under hösten 2021 fortsatt förbättrad marknadskonjunktur.”, skriver byrån i sin förvaltningsberättelse. 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.