Affärer
Svenska byrån bakom Futerra köps av Arc – överger varumärket: ”Vårt tänk ska genomsyra hela gruppen”
Publicerad: 20 maj 2022, 10:11
Fr. v: Silla Levin, Mattias Olofsson, Anna Högberg, Rebecka Carlsson, Joel Lindefors.
Foto: Simon Åslund
Efter tolv år med varumärket Futerra går nu den svenska byrån vidare och blir en del av bolagsgruppen Arc. Affären innebär både ett nytt namn och nya utmaningar framåt. Men för före detta Futerra var det ett ganska självklart val: ”Man kan antingen stå på barrikaderna och försöka nå igenom bruset, eller så kan man söka sig till en kontext där man kan skala upp på ett annat sätt. När vi fick kontakt med Arc kändes det som handen i handsken.”
Bolagsgruppen Arise Consulting, Arc, vill stärka hållbarhetserbjudandet och förvärvar bolaget Sensemakers, som bedrivit verksamhet under varumärket Futerra under tolv år. Sensemakers ägs av Anna Högberg och Joel Lindefors, som varit
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.