Affärer
Trots succéåret – Ingo gör minusresultat: ”Svårt att säga hur hösten kommer bli”
Publicerad: 9 augusti 2021, 09:57
Ingo-kampanjen The Moldy Whopper har prisats världen över.
Reklambyrån visar ett rörelseresultat på minus 4,3 miljoner kronor. Även omsättningen minskar. För Resumé berättar byråns vd Håkan Karlsvärd om vad som bidrog till den negativa utvecklingen.
YW
Yasmine Winberg
Pandemin har drabbat många byråer i reklam- och kommunikationsbranschen. Inte heller ingo, som rönt stora kreativa framgångar under året som gått, har skonats. Burger King-kampanjen The Moldy Whopper har prisats
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.