Affärer
Trots succéåret – Ingo gör minusresultat: ”Svårt att säga hur hösten kommer bli”
Publicerad: 9 augusti 2021, 09:57
Ingo-kampanjen The Moldy Whopper har prisats världen över.
Reklambyrån visar ett rörelseresultat på minus 4,3 miljoner kronor. Även omsättningen minskar. För Resumé berättar byråns vd Håkan Karlsvärd om vad som bidrog till den negativa utvecklingen.
Pandemin har drabbat många byråer i reklam- och kommunikationsbranschen. Inte heller ingo, som rönt stora kreativa framgångar under året som gått, har skonats. Burger King-kampanjen The Moldy Whopper har prisats
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.