Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Trots succéåret – Ingo gör minusresultat: ”Svårt att säga hur hösten kommer bli”

Publicerad: 9 augusti 2021, 09:57

Ingo-kampanjen The Moldy Whopper har prisats världen över.

Reklambyrån visar ett rörelseresultat på minus 4,3 miljoner kronor. Även omsättningen minskar. För Resumé berättar byråns vd Håkan Karlsvärd om vad som bidrog till den negativa utvecklingen.


Ämnen i artikeln:

IngoBokslutWPPHåkan Karlsvärd

Pandemin har drabbat många byråer i reklam- och kommunikationsbranschen. Inte heller ingo, som rönt stora kreativa framgångar under året som gått, har skonats. Burger King-kampanjen The Moldy Whopper har prisats

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News