Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Affärer
Publicerad: 7 februari 2020, 16:14
Den personaliserade marknadsföringens utmaningar, byråkonkurser och stor granskning av arbetsmiljön på Nord DDB. Har du missat något? Resumés redaktion väljer ut de bästa artiklarna från veckan som gått.
Framgångens pris? Om stress, frysboxar och avhyvlingar på Nord DDB
Nord DDB har de senaste åren skördat både kreativa och ekonomiska framgångar. Samtidigt har byrån internt brottats med en rad arbetsmiljöproblem, däribland stillastående löner, en hård kultur och medarbetare som vill bort.
Därför fungerar inte personaliserad reklam
Nyligen meddelade Gartner att det är dags att skrota personaliserad marknadsföring. Varför har konsultjätten plötsligt ändrat sig, frågade vi digitaliseringsexperten Mats Lewan. Här är hans svar.
Rekord i byråkonkurser inför stundande lågkonjunktur – experterna reder ut
Fler än någonsin startar enskilda firmor inom kommunikationsbranschen. Samtidigt är slår konkurserna rekord. ”Talangflykten från byråerna är ett mycket större hot mot branschens överlevnad än digitaliseringen”, säger David Orlic. Är storbyråernas tid förbi? Och hur ser framtidens byråmodell egentligen ut?
4 case: Uppstickarbyråerna som hoppas förändra branschen
En satsar på hållbarhet och en annan som projektledarbyrå. Den gemensamma trenden är att ”låna ut” sig själva till företagen. Vad har de för visioner och utmaningar? Resumé Insikt tar tempen byråerna som startade under 2019.
Storannonsörerna som ökade och minskade mest 2019
Nyfiken på vilka varumärken som har gasat sina reklamsatsningar och vilka som dragit i handbromsen? Resumé har alla siffror för 2019.
Resumé väljer 20 bästa reklamfilmerna från Super Bowl 2020
Super Bowl är ett dollarmonster där tillväxten galopperar som en ostoppbar running back. Ser vi en brytpunkt eller är det här bara början på nästa nivå för idrottsårets kommersiella högtid? Resumé ger er guldkornen och fakta från söndagnattens drabbning.