Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Volontaire: Vi har vänt till vinst

Publicerad: 21 februari 2020, 10:51

2016, 2017 och 2018 innebar röda siffror för reklambyrån Volontaire. I den preliminära resultaträkningen för 2019 gjorde byrån ett positivt rörelseresultat på 381 000 kronor. Samtidigt växer omsättningen.


Ämnen i artikeln:

VolontairePR-Byråer

Det har varit några tuffa år för Volontaire. 2018 blev rörelseresultatet en förlust med 2,4 miljoner kronor och föregående år innebar i stort sett samma siffror. Under andra halvan av 2019 bytte tog den tidigare creative directorn Rasmus Nilsson över vd-posten på byrån efter Jenny Hagblom.

Det preliminära resultatet för 2019 landar på 381 000 kronor. Omsättningen växte från 24,5 miljoner kronor till 31 miljoner kronor.

Resultatförbättringen sker bland annat efter Volontaire har dragit ner på personalkostnaderna. den preliminära resultaträkningen som Resumé har tagit del av minskade kostnadsposten med 900 000 kronor till 3,3 miljoner kronor.

I ett pressmeddelande skriver byrån att de under hösten 2019 ”lämnade idén om den traditionella reklambyrån även fysiskt”. Något som bland annat innebär att byrån ger
medarbetarna möjlighet att bortse från traditionella kontorstider och arbeta på andra platser.

”Var jobbet utförs lämnas upp till varje team att välja. Volontaire kallar detta för den decentraliserade byrån.”, skriver byrån i ett uttalande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

VolontairePR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News