Affärer
Zeta väljer Silver som designpartner
Publicerad: 14 januari 2022, 13:54
Zeta och Silver samarbetar med ett nytt designkoncept.
Foto: Pressbild
Silver pitchade och vann. Nu ska designbyrån modernisera Zetas produkter och göra dem ”mjukare”. ”Som marknadsledare behöver vi alltid driva kategorin och komma med produktnyheter”, säger Jesper Sellebråten på Zeta.
Varumärket Zeta från Di Luca & Di Luca ska moderniseras, förenklas, förtydligas och ges ett mjukare intryck. Och det ska designbyrån Silver nu genomföra.
– Som marknadsledare behöver vi alltid driva kategorin och komma med produktnyheter, nya smaker och tydliggöra Zeta som det självklara valet när det gäller Italienska smaker. En del i det arbetet är att utveckla och modernisera vår förpackningsdesign, säger Jesper Sellebråten, kategori- och designchef på Di Luca & Di Luca/Zeta.
Ny design rullar ut 2022
”Designen ska på ett tydligt sätt kommunicera Zetas kärlek till mat och starka, långvariga relationer till sina producenter genom att på ett smakrikt och inspirerande sätt presentera råvaror och produkter”, skriver Zeta i ett pressmeddelande.
– Målet med designarbetet är att förtydliga Zetas position som marknadsledare inom medelhavsmat. Öka synergierna och överföra konsumentvärden mellan kategorierna och på så sätt driva nyfikenhet och köp, säger Jonas Berg, Senior Designer på Silver.
Den nya designen är tänkt att rulla ut under 2022.
Arbetsgrupp:
Zeta - Di Luca & Di Luca:
Jesper Sellebråten, Designansvarig
Caiza Olsson, Produktionsledare/Faktor
Eva Junevad, Marknadschef
Silver:
Ida Stagles, Produktionsledning
Jonas Berg, Senior Designer
Eva Jönsson, Copy
André Hindersson, Kundansvarig