Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

40 procent av UNTs reklampengar från nya kanaler

Publicerad: 23 augusti 2013, 08:38

Gratistidningar, tv, flera sajter, mobil, utomhusskärmar och event allt viktigare intäktskälla för UNT.


Ämnen i artikeln:

UNT

Tack vare en bred mix av gratistidningar, tv, flera sajter, mobil, utomhusskärmar och event kan man skräddarsy individuella annonspaket.

Upsala Nya Tidning har lyckats skapa en stor tillväxt i flerkanalannonsering. Nästan 40 procent av reklamintäkterna kommer från annat än den prenumererade morgontidningen.

– Om kunden berättar för oss vad de vill uppnå har vi möjlighet att skräddarsy en lösning och ge dem förutsättningar för att uppnå sina mål. Behoven ser ju helt annorlunda ut för en frisörsalong från Tierp som annonserar en gång per år jämfört med en livsmedelsbutik i city, och för oss är det givet att vi ska kunna tillgodose båda, säger Hanna Stjärne, publisher på Upsala Nya Tidning till Mediekompaniets nyhetsberv Mkorren.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

UNT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.