Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Aftonbladet ökar takten på sin mobila satsning

Publicerad: 11 November 2010, 14:47

Enligt Aftonbladet har läsarna av tidningens mobila tjänster ökat med nästan 300 procent senaste året. Nu ska tidningen koppla greppet om de mobila plattformarna och Marica Finnsiö leder satsningen. – Den här rekryteringen är en kraftfull förstärkning av vår satsning på de mobila plattformarna, anser Niklas Silow, chef för Aftonbladet Mobil.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetMarica Finnsiö

Marica Finnsiö. Foto: Aftonbladet.

Marica Finnsiö har hunnit göra det mesta på Aftonbladet under sina 19 år på tidningen.
Bland annat har hon varit redaktör för söndagsbilagan, featurechef, ansvarig för bevakningen av det kungliga bröllopet och just nu utvecklingschef print.

Vid årsskiftet blir hon redaktionell utvecklingschef mobilt och ska till att börja med anpassa Aftonbladets featurematerial för mobiler och läsplattor, exempelvis den just nu glödheta Ipad.

– Dels har vi en del nya featureprojekt på gång som är superspännande som jag inte vill säga så mycket mer om just nu. Sedan ska vi titta igenom hela vårt featureutbud för att se vad som passar bra för mobila plattformar, säger Marica Finnsiö.

Marica Finnsiös tidigare tjänst som utvecklingschef print kommer inte att fyllas av någon annan utan det kommer lösas på annat sätt framöver.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

AftonbladetMarica Finnsiö

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.