Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Damfotbolls-EM lockar sponsorer

Publicerad: 10 juli 2013, 14:12

I kväll drar damfotbolls EM igång och TV4 räknar med 1 miljion tittare – Vi tror och hoppas på höga tittarsiffror men det är alltid svårt att säga inför första matchen, säger Emir Osmanbegovic, fotbollschef på TV4 till Resumé.


Damfotbolls EM drar igång i kväll och TV4 sänder matchen från Gamla Ullevi i Göteborg där svenska damlaget möter Danmark.

112 000 åskådare har köpt biljetter inför fotbolsfesten. Det är nästan lika mycket som rekordet som sattes under förra EM som spelades i Finland där man hade totalt 129 000 åskådare. Matchen förväntas även locka många tv-tittare till TV4.

– Det är alltid svårt att säga inför första matchen men vi tror att tittarsiffrorna kommer att landa på omkring 1 till 1,2 miljoner. Efter första matchen kommer siffrorna antagligen att öka, säger Emir Osmanbegovic, fotbollschef på TV4.

Enligt honom var det inte heller svårt att hitta sponsorer till damfotbolls EM.

– Det har varir otroligt bra respons på marknaden och det har inte varit några svårigheter alls att hitta sponsorer.  Det kan delvis bero på att det är på hemmaplan men även då Pia Sundhagen samarbetar med laget, säger han.

Sponsorerna för detta EM är Svenska Spel, Reseguiden, Expressen och Hyundai.

Alexandra Barganowski

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.