Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

”Det var en tuff tid”

Publicerad: 12 maj 2014, 08:30

Leslie Marsden.

Leslie Marsden har sagt upp sig som vd för Citypaketet. Efter fjolårets nedskärningar har han varit ensam anställd – men annonssamarbetet har brutit den negativa trenden. – Jag lämnar inget sjunkande skepp utan en nyrenoverad skuta med full vind i seglen, säger han till Resumé.


Ämnen i artikeln:

CitypaketetLeslie Marsden

Leslie Marsden, som varit vd för Citypaketet i två år, slutar för att han fått ett nytt jobb – som affärsområdeschef på Facility Labs, ett företag som jobbar med räckvidd för digitala utomhusskyltar. Där kommer Leslie Marsden att fokusera på köpcentra.

För några veckor sedan rapporterade Resumé att Citypaketet – ett annonssamarbete mellan DN, GP och Sydsvenskan – tagit tillbaka förlorade marknadsandelar och ökat med 15 procent det första kvartalet i år.

Leslie Marsedan har kämpat hårt och känner att tajmingen är god att gå vidare, eftersom bolaget går åt rätt håll igen.

I fjol tog styrelsen beslutet att kapa ett antal tjänster på Citypaketet – kvar blev ”bara” Leslie Marsen.

– Det var en tuff tid, men det har vänt nu och jag tror att Citypaketet går en ljus framtid till mötes, det går åt rätt håll för våra tidningar och efter hårda ord i branschdebatten börjar folk förstå vikten av tidningsannonsering igen.  

Leslie Marsden tillträder sitt nya jobb den 25 augusti. Citypaketets styrelse har inlett jakten på en ny vd.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

CitypaketetLeslie Marsden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.