Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

DirektPress enda stora ljusningen

Publicerad: 5 februari 2014, 16:26

DirektPress ökar sin räckvidd rejält i Orvesto Konsument, men i stort sett alla andra annonspaket och morgontidningar tappar.


Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

I ett hav av sjunkande räckvidd är DirektPress den enda stora ljusningen. Visserligen ökar City i Lund med 5,7 procent och City i Malmö med 0,8, men DirektPress Stockholm (nästan 8,5 procent), Total (drygt 14 procent) och Göteborg (över 21 procent), är de stora räckvidssvinnarna.



       Titel Räckvidd 2013 2012 Förändring %   Dagens Industri 350 354 -1,1   Dagens Nyheter      vard 732 810 -9,6   Svenska Dagbladet vard 395 435 -9,2   Metro(Sth/Mäld)     må-fr 651 682 -4,5   Mitt i-tidningarna 985 956 3,0   Stockholm Trippel 1078 1141 -5,5   Dagens Nyheter      sönd 803 870 -7,7   Svenska Dagbladet sönd 421 453 -7,1   Göteborgs-Posten    vard 418 458 -8,7   Metro(Gbg/VäSv)    må-fr 321 346 -7,2   Göteborgs-Posten   sönd 437 474 -7,8   HD tot                      vard 162 165 -1,8   Sydsvenskan           vard 220 247 -10,9   City Lund 56 53 5,7   City Malmö 121 120 0,8   

  
  Metro (Skå)            må-fr 252 268 -6,0   HD tot                     sönd 159 161 -1,2   Sydsvenskan          sönd 245 265 -7,5             DirektPress Stockholm 387 354 8,5   DirektPress Total 741 714 14   DirektPress Göteborg 154 127 21,3   Supernöje 773 806 -4,1   Stockholm Trippel 1078 1141 -5,5   Sydsv. vard+SkD sönd 280 312 -10,3   Sydsv.+City M/L      vard 332 349 -4,9   Sydsv.sö+City M/L va 352 365 -3,6   Citypaketet 3-vvv 1890 2049 -7,8   Citypaketet 3-vvs 2018 2171 -7,0   City Malmö/Lund 155   
  Metro Metropol       må-fr 1221 1293 -5,6

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.