Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

DN startar ny månadstidning

Publicerad: 25 mars 2010, 14:18

DN ger ut en korsordbilaga för 39 kronor en gång i månaden. Nästa onsdag totaldistribueras första numret gratis till 250 000 DN-prenumeranter. – Det stämmer, säger initiativtagaren Magnus Palm på Bonnier Korsord, som producerar tidningen. Det är en stor satsning på en modern korsordstidning.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterBonnier Tidskrifter

Magnus Palm gör DN:s nya tidning.

DN satsar på sidoprodukter för att hitta nya intäkter. I höstas sålde DN nationalencyklopedin, vilket blev en stor framgång. Nyligen lanserade DN klassisk musik som extraprodukt och nu kommer kryss och sudoku.

Korsord är ett av läsarnas favoritinnehåll i både DN och Svenskan. Men Bonnier Tidskrifter har en guldgruva i sina korsordstidningar som utvecklats till affärsområdets mest lönsamma.

Bonnier Korsord producerar redan DN:s olika korsord och sudoku.
– DN:s undersökningar visar att läsarna är intresserade av korsord. Då väckte jag tanken om ett samarbete, berättar Magnus Palm, chefredaktör för Bonnier Korsord.

Tidningen som går ut som smakprov nästa onsdag heter DN Korsord, har stort format och 36 sidor. Den som prenumererar får man nästa två nummer till priset av en, som sedan blir 39 kronor per månad.
– Vi producerar, DN marknadsför och säljer och sedan delar vi eventuell vinst, säger Magnus Palm. Det är ett risktagande, men om det går bra finns det goda vinstchanser.

Leif Holmkvist

Reporter

leif.holmkvist@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.