Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

E.ON:s olyckliga annonsering

Publicerad: 17 mars 2011, 09:44

Aftonbladets artikel ”De som jobbar är hjältar” kan man läsa om arbetet med nedkylningen av reaktorerna på det katastrofdrabbade kärnkraftsverket i Fukushima. I anslutning till artikeln fanns en E.ON-annons – för kärnkraft. Nu ser E.ON över sin marknadsföring.


På Aftonbladets sajt kunde man igår läsa artikeln ”De som jobbar är hjältar”. I artikeln talar Lembit Sihver, professor i kärnteknik, bland annat om det riskfyllda arbetet med att kyla ner kärnreaktorerna på kärnkraftsverket i Fukushima efter katastrofen.

Efter artikeln fanns en annons från energiföretaget E.ON – för kärnkraft.

– Vi har diskuterat under veckan hur vi marknadsför oss med hjälp av sök och ser nu över hur detta. Vi jobbar jobbar väldigt brett med den här typen av marknadsföring och kärnkraft är ett av våra områden, säger Stina Liljeqvist, varumärkeschef på E.ON.

Aftonbladet förklarar annonseringsmissen med att man håller på att byta ut sitt publiceringsverktyg och därför haft problem med just annonseringen.
– Vi håller på att uppgradera vårt publiceringsverktyg och då så har det varit lite upp och ner med just annonseringen, säger Andreas Aspegren, t.f affärsområdeschef på webben på Aftonbladet.

Resume.se har sökt Anders Berglund, marknadschef på Aftonbladet för en kommentar.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.