Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Expressen tar magasinsaffären ett steg till

Publicerad: 5 Februari 2013, 08:08

Efter att ha byggt upp en tidskriftsfabrik och sedan gjort produkterna prenumerationsbara, har Expressen stort hopp för sin uppdragspublicering.


Ämnen i artikeln:

OTW CommunicationExpressen Magasin

– Uppdragproduktion är ju en växande marknad och runt Expressen snurrar  hela tiden olika möjliga affärer, då är det ju bra om vi kan fånga upp  dem och själva. Sedan är vi glada över att samarbeta med just Jonas Nilsson, som kan kombinera affärsmässighet med kreativitet, säger Anna-Clara Welander, chef för Expressen Magasin.

Expressen har, som resume.se tidigare berättat, startat ett nytt bolag, Wasp Communication AB, och rekryterat Jonas Nilsson, tidigare OTW. Enligt Anna-Clara Welander ska Jonas Nilsson först och främst bygga upp en organisation, men det finns redan kunder på väg in.

Vid sidan om kundtidningssatsningen tickar Expressens magsinsfabrik på. Totalt blir det 425 utgåvor fördelat på 68 titlar under 2013. Och förutom "Allt om Resor", vars prenumeranter Expressen fick när de tog över tidningen från Bonnier Tidskrifter, ska titlarna "Leva och Bo på landet" och "Allt om Mode" bli prenumerarade.

För att stärka annonsaffären har Expressen plockat in KingStreet Media som säljbolag.

Krister Berntsson


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.