Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Extra säljer 45 procent mer än Fredag

Publicerad: 19 april 2010, 13:05

Jubel på Expressen: Nya kändistidningen Extra sålde 45 procent mer än sin föregångare, nedlagda Fredag, i premiären.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Nya bilagan Extra.

Resume.se var först med nyheten om Fredags nedläggning och Expressens arbete med att göra en fräschare, mer attraktiv kändisbilaga.

I förra veckan hade nya Extra premiär – och den sålde bra mycket bättre än Fredag.

Bilageredaktionen på Expressen firar med tårta i dag – och på onsdag blir det även gemensamt tårtätande på hela redaktionen med anledning av de fina försäljningssiffrorna.

Bilagechefen Anna-Clara Welander vill inte nämna några upplagesiffror, men berättar att Extra sålde 45 procent mer än Fredag.

Hur mycket har det att göra med att det var premiär och att tidningen backades upp av en kampanj?

– Man ska alltid vara ödmjuk när det gäller nya tidningar, men en sådan här upplageökning är speciell. Det är jättekul att det gick så bra och att det funkar, tidningen har en mer mogen publik och är mer inriktad på kändisnyheter, säger Ann-Clara Welander.

Hur bra säljer Extra jämfört med Aftonbladets Klick?

– Det vet jag inte, vi har inte deras försäljningssiffror, men jag tror att vi har tagit upplaga från dem.

Redaktör för Extra är Bo Liljeberg. Annika Leone är biträdande redaktör och featurechef.

Extra säljs med Expressen torsdag-lördag. OTW har gjort formen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.