Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

GP tappar annonschef i Stockholm

Publicerad: 12 maj 2008, 12:25

Det har varit en turbulent start för Sydsvenskan och GP:s gemensamma annonsbolag i Stockholm. Enligt uppgifter till Resume.se har bolaget drabbats av flera avhopp.


Maxim Persson är GP:s försäljningschef i Stockholm.

En av dem som är på väg att lämna bolaget är Maxim Persson, som är försäljningschef för GP i Stockholm. Han ingår också i ledningsgruppen på GP:s annonsavdelning. Istället går han till utomhusbolaget JC Decaux.
– Så kan det vara, säger han till Resume.se.

Men ska du till JC Decaux?
– Det är inte 100 procent klart. Ring mig senare i veckan.

Att Maxim Persson går till JC Decaux är inte helt oväntat. Han jobbade både på IDG och Svenska Dagbladet tillsammans med Johan Birath, idag försäljningschef på JC Decaux.

Det var för två år sedan som Sydsvenskan och GP startade ett gemensamt bolag för sin annonsförsäljning i Stockholm. Vd för det bolaget blev Lotta Cederbom, tidigare projektledare för Telia Sonera på mediebyrån Mediaedge CIA.

Men bolagiseringen har inte blivit någon succé. Flera säljare har lämnat företaget. Bland annat har Benny Bergenstråhle och Camilla Malmström lämnat för LD Media. Marie Brander-Hestréus och Jimmy Rodhelind har gått till mediebyrån Mediacom. Mathias Aspvid är numera på TV4. Enligt uppgifter till Resume.se rör det sig om ytterligare en handfull personer som lämnat bolaget.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.