Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Hysterisk ökning

Publicerad: 8 September 2010, 06:39

Annonskrisen är ett minne blott för kvällstidningarnas annonspaket Impact, som stod för en hysterisk ökning i augusti. Annonsförsäljningen ökade med 85 procent jämfört med samma månad i fjol.


Ämnen i artikeln:

ImpactAftonbladetExpressen

Foto: Erik Esbjörnsson.

Under de sju första månaderna ökade Impacts försäljning med 40 procent. I juli var ökningen 65 procent, och i augusti steg försäljningen med hela 85 procent, skriver Mediatrender.

Impact säljer annonser åt Aftonbladet, Expressen, GT och Kvällsposten.

Enligt Mediatrender ökade Impact försäljningen i stort sett i alla sina branscher.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

ImpactAftonbladetExpressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.