Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Kungabarnet är en marknadsföringsstjärna - på Twitter

Publicerad: 23 juli 2013, 13:17

Prins Williams och Kates nyfödde son är redan ett marknadsföringsobjekt som stora företag flitigt använder i sin reklam på sociala medier, skriver sajten Mashable.


Ämnen i artikeln:

Kate Middleton

När den brittiska kungafamiljens yngste medlem skulle anlända var marknadsförare redo. Bara minuter efter att födseln tillkännagavs var globala varumärken förberedda med färdiga Tweets.

Globala företagsjättar som Starbucks, Coca Cola, Magnus Ice Cream, Nintendo och många fler passade på att utnyttja tillfället för att öka synligheten för sina företag i nyhetsflödet i samband med den kungliga födseln. De flesta företag använde hashtaggen #RoyalBaby och publicerade sina bilder direkt på Twitter.

Alexandra Barganowski

Ämnen i artikeln:

Kate Middleton

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.