Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Kurt Olsson fixar annonser åt GP

Publicerad: 7 April 2009, 09:17

I söndags kom Göteborgs-Postens nya söndagssatsning GP Söndag. Igår skulle den säljas in till mediebyråerna i Stockholm. Jobbet gjorde Kurt Olsson.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Kurt Olsson delade ut GP Söndag i Stockholm. Foto: GP

Göteborgs-Posten har gjort en stor förändring av tidningen på söndagarna. För första gången på 150 år har den traditionella loggan fått stryka på foten och tidningen heter GP Söndag. Söndagstidningen har en nyhetsdel, en sportdel och en featuredel.

För att locka annonsörer till den omgjorda tidningen kontrakterades skådespelaren Lasse Brandeby som i rollen som Kurt Olsson delade ut tidningen till mediebyråerna i Stockholm.
– Det blev positivt mottaget av de reaktioner jag har fått. Vi ville väcka uppmärksamhet eftersom det är en stor förändring, säger GP:s marknadsdirektör Ricard Robbstål.

Hur har införsäljningen hittills fungerat?
– Vi har stora förhoppningar och har redan sålt in en hel del.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.