Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Landsortspressen håller priserna uppe

Publicerad: 27 mars 2014, 10:07

IRMs analyschef Tobias Hedström

Reklampriserna minskade i snitt med 0,7 procent under 2013 visar IRMs undersökning. En mediekategori som överraskar är landsortspressen som i princip låg på samma nivå som 2012.


Ämnen i artikeln:

IRM

– Trots de tuffa tiderna för den tryckta landsortspressen har de klarat sig förvånansvärt bra utan att ge mer rabatter till annonsörerna, säger IRMs analyschef Tobias Hedström.

Rapporten "Reklaminflationen 2013" visar vidare att fackpress, utomhus och dagspress alla blev billigare att köpa under 2013. De medieslag som däremot höjt sina snittpriser under året är radio, populärpress och DR medan TV behöll prisläget från året innan.

– Många medier är billigare nu än de var för tio år sedan och det är inte många kategorier som har hållit upp takten med den allmänna inflationen, fortsätter IRMs analyschef Tobias Hedström.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.