Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 4 Mars 2014, 08:07
Från och med den 1 mars kan landets lokaltidningar att köpa färdigproducerade bilagor. De kan sedan fylla dem med lokala annonser innan egen försäljning.
Erbjudandet gäller temabilagorna med titlar som Konferensguiden, Energismart och Bygg om hemma, som i dag når drygt 500 000 läsare i de tre storstadsregionerna.
Lokaltidningarna kan köpa ett valfritt antal av bilagorna som publicerats i Expressen.
– Det finns en efterfrågan på välgjort featureinnehåll, tematidningarna kan bidra till att stärka lokaltidningarnas annonsaffär, säger Anna-Clara Welander, chef för Expressen Magasin i en kommentar.
Wasp Communication – ett dotterbolag till Expressen – hjälper företag och mediabolag med redaktionell kommunikation inom print-, digital- och rörlig media. De producerar Expressens samtliga temabilagor i tabloidformat, ungefär 50 stycken i år.
– Ett par lokaltidningar har redan testat den här modellen med ett lyckosamt resultat, säger Jonas Nilsson, vd på Wasp Communication i en kommentar.