Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 29 april 2009, 07:32
Aftonbladet inleder ett samarbete med Lonely Planet.
Reseguiden kommer att säljas med kvällstidningen för 59 kronor de kommande 30 veckorna.
Ämnen i artikeln:
Aftonbladet– Det är en av våra största satsningar på tilläggsprodukter någonsin, säger marknadschefen Peter Nelander.
Tilläggsprodukter blir allt viktigare för kvällstidningarna. Expressen var först ut med James Bond på DVD. Tidningarna har sedan fortsatt med filmer, cd-skivor och böcker.
Från och med nästa vecka inleder Aftonbladet ett samarbete med Lonely Planets guideböcker. På måndag och tisdag får alla som köper Aftonbladet en guide över London gratis. Sedan kommer böckerna att kosta 59 kronor.
Samarbetet ska backas upp redaktionellt och med en reklamkampanj. Den senare kommer att synas både i Aftonbladet och i tv.
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Aftonbladet