Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 4 juni 2009, 12:04
Idag är det premiär för Aftonbladets största kampanj i år. Tidningen har lyckats få med skådespelaren Tony Sirico i reklamfilmen. Syftet är att marknadsföra tv-serien Sopranos som börjar säljas med tidningen nästa vecka.
Ämnen i artikeln:
AftonbladetTony Sirico spelar Paulie Gualtieri i tv-serien Sopranos. Nu får han huvudrollen i reklamfilmen som ska marknadsföra Aftonbladets försäljning av tv-serien. Bilden är från reklamfilmen.
– Det här blir vår största satsning i år. Vi hoppas att det ska bli en riktig succékampanj, säger reklamchefen Peter Nelander.
Det är i nästa vecka som Sopranos börjar säljas med Aftonbladet. Varje onsdag kan tidningsköparna köpa till en dvd med tre avsnitt. Serien spänner över sex säsonger så försäljningen kommer att pågå under 28 veckor.
– Första filmen är gratis. Vi har lagrat upp med den största upplagan hittills.
Förutom tv-reklam kommer kampanjen synas både i webb och print. Aftonbladet har kontrakterat utdelare på stan och kampanjen kommer självklart även synas i butik.
Hur fick ni Tony Sirico att ställa upp?
– Det var ett samarbete mellan oss, reklambyrån och produktionsbolaget. Det var hårt arbete och lite tur.
Uppdragsgivare på Aftonbladet: Peter Nelander, Lotta Catani, Niklas Bodell och Pontus Ogebjer
Byrå: Aftonbladet jobbar med ett handplockat team som består av: Max Munch, ad; Ola Gatby, copy; Carin Thiberg, rroduktionsledare och Johan Sandegård/Sandegård & Partners, strategi och projektledare
Produktionsbolag: St Paul Film
Regissör: Patrik Bergh
Producent: Martin Ronström/Mattias Bengtsson
Fotograf: Carl Sundberg
Offline klippare: Joakim Pietras
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Aftonbladet